niedziela, 24 listopada 2013

Wilki a wilkołaki

Temat społeczności wilkołackiej (nie mam pojęcia czy dobrze to odmieniłam xD) interesuje mnie chyba równie mocno, jak Was. Dlatego na ten temat mogę napisać kilka słów ;)
Otóż przypominają one nieco ucywilizowane sfory wilków (normalnych zwierząt mieszkających w lesie ;p). Panuje tam ścisła hierarchia i prawo silniejszego. W przeciwieństwie jednak do tradycyjnej watahy w stadzie wilkołaków wszystkie samice (kobiety) mają prawo do rodzenia potomstwa (czy ja wiem czy to jakiś przywilej xD).
Jeżeli przywódca (alfa) zostanie pokonany... czyli zabity... jego synowie muszą opuścić sforę. Często zdarza się, że niektórzy członkowie odchodzą razem z nimi, gdy nie chcą zaakceptować nowego alfy.
Wilkołaki nie wiążą się z ludźmi, a jeśli już, to przemieniają go :D
Wygnany członek stada zmuszony jest do radzenia sobie samemu. Najczęściej wtedy ma kilka opcji do wyboru:
- Zostaje samotnym wilkiem bez terytorium, takim wędrownikiem (nie może przebywać na terenach wilczych stad).
Osoby wybierające ten tryb życia kojarzą mi się z motocyklistami w skórach, podróżujący od miasta do miasta ;p
- Dają początek nowej sforze (znajdują partnera i zajmują nowe terytorium)
- Dołączają do innej watahy.

Zdarza się, że wilkołaki same wybierają samotny tryb życia, chociaż to ponoć bardzo rzadkie zjawisko. Innym powodem opuszczenia stada jest znalezienie partnera-wilkołaka. Są różne opcje:
A) wilkołak-samotnik: taki osobnik zazwyczaj nie chce dołączać do żadnej sfory, bo sam sobie jest panem. Wtedy zakładają nowe stado.
B) wilkołak z innej watahy: zazwyczaj to wilkołaczka opuszcza swoje stado i przechodzi do sfory męża (moim zdaniem to dyskryminacja xD).
C) małżeństwo aranżowane: wbrew pozorom to bardzo częste zjawisko. 1/4 małżeństw wilkołaków jest aranżowanych przez rodziców.
Następnym razem opowiem Wam o wierzeniach większości watah i kulcie Księżyca, bo to też bardzo ciekawy temat :)
Większość podanych tutaj informacji pochodzi od Yoshike lub z opowieści innych wilkołaków, które dzięki niej poznałam ;D
Asha

13 komentarzy:

  1. Dobrze się czyta posty codziennie. Ciekawie, czekam na więcej a szczególnie na post o tym co teraz z Yoshike.
    Pozdrawiam, Daria :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę fajnie się czyta twoje prosty. Ale może dodałabyś coś o wampirach:-) po jestem nimi zafascynowana , wilkołakami też, ale mniej

    OdpowiedzUsuń
  3. Super dobrze czyta się twoje posty ale napisz coś o wampirach bo bardzo mnie interesują i mam jedno pytanko czy człowiek może zakolegować się z wampirem ( ale tak bez przemieniania ) pozdrów Yoshike ode mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosimy, więcej o wampirach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Asha Wilk alfa nie musi zostać zabity wystarczy że przegra jego synowie mogą zostać w sforze ale będą hmm jak by to powiedzieć inne wilkołaki będą nimi pomiatać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dane mam sprawdzone. Wilk alfa nigdy nie pogodzi się z przegraną, więc musi zginąć, a jego synowie mogą chcieć się zemścić (np. zabijając młode nowego przywódcy), dlatego należy ich usunąć ze sfory

      Usuń
  6. super !!! czekam na następny wpis

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam jeszcze pytanie. Przeglądałam stare posty Yoshike i natknęłam się na jeden w którym pisze że od przemiany w wampira uchronił ją amulet. Jaki to amulet?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekamy na kolejny post :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy kolejny post ? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś więcej o wampirach proszę...K.

    OdpowiedzUsuń
  11. co sądzisz o wolfblood?

    OdpowiedzUsuń