sobota, 16 marca 2013

Japońksa kultura wampiryczna ;D

Na początek może odpowiem na komentarz, a następnie przejdę do ciekawiącego mnie tematu.

"Jak skontaktować się z wampirami? ;O Badasz je, prowadzisz o nich bloga. One same się Tobą zainteresowała, ale nie ma możliwości by samemu nazwijmy to zgłosić się (nie w znaczeniu pójsć jak do urzędu, tylko, tak jakby samemu przyciągnąć ich uwagę, pójść do miejsc, gdzie dzieci Nocy lubią przebywać) do nich?"
Naprawdę nie wiem, jak odpowiedzieć na to pytanie. Może po prostu opowiem, jak to było ze mną. Kilka miesięcy temu (koło czerwca, lipca) ogarnęła mnie straszna nuda, więc stwierdziłam, że znów pobawię się w detektywa i poszukam śladów wampirów w mojej okolicy. Razem z przyjaciółką wybrałyśmy się w kierunku opuszczonej kopalni. Zobaczyłyśmy tam kilku chłopaków kłócących się o coś. Jeden z nich nas zauważył, więc uciekłyśmy. Niedługo później okazało się, że to jeden z ludzkich "sługusów". Zaprzyjaźniłam się z nim i zaczął mi o wszystkim opowiadać.

"Czy jesteś Gotką? Prowadzisz bloga o Gotce, ale powiedziałaś, że to jakby pamiętnik Twojej siostry. Ale czy Ty sama uważasz się za członka tej subkultury?" 
Otóż, i tak, i nie. Jak zauważyłeś moja siostra była Gotką, a i moja kuzynka nią jest. Mam wiele wspólnego z tą subkulturą, ale zazwyczaj chodzę normalnie ubrana. Jedynie raz, dwa razy w roku maluję się w stylu gotyckim.
Oczywiście jednym z elementów tej subkultury jest wiara w duchy, magię, wampiry itp. Z takich innych podobieństw do tej grupy to moja wrażliwość, zamiłowanie do pisania wierszy i opowiadań fantastycznych, lubię też niektóre gatunki "muzyki gotyckiej"

Osobiście nigdy nie interesowałam się tego rodzaju praktykami, gdyż nie pragnę zostać wampirem (chociaż czasami mnie do tego ciągnie). Znalazłam natomiast w Internecie krótką wypowiedź pewnej dziewczyny na ten temat. Jego prawdziwość musicie ocenić sami. A oto i ono:

Z tego co słyszałam to istnieją takie zaklęcia.
Ale nie wiem czy działają na 100%, bo kiedyś wypróbowywałam jedno z kumpelą, to cały czas drzwi od klatki trzaskały jakby ktoś się nimi bawi, ja czytałam formułkę, a moja kumpela, w oknie siedziała i nie widziała, żeby ktoś do klatki wchodził, ani nie słyszałyśmy, żeby ktoś z domu wychodził (klatka 4-rorodzinna w tym ja).

Oto jedno z nich:
Z tego co czytałam, to trzeba je wypowiedzieć o 11 w nocy na dworze, najlepiej przy pełni księżyca, ale nie koniecznie. Następnie należy wypowiedzieć 10 razy bez przerywania następujące słowa:
''Blood red pale skin moonlight draw mein quench my thirst coasing veins let my body feel no pain''

Kolejne:
Na początek należy się zrelaksować, dobra będzie medytacja. Potrzebne będą trzy świece. Wszystkie trzy mają być zapalone w czasie przywoływania. W połowie środkowej świecy wbijamy igłę/szpilkę wypowiadając zaklęcie. Najlepiej trzy, siedem lub dziewięć razy powtórzyć słowa (może to zależeć od pory dnia, długości zaklęcia, lub czasu, po którym poczujemy dziwny, acz charakterystyczny szok). Potem nadal medytujemy nad świecami. Gdy środkowa wypali się do igły nastąpi wypełnienie słów. Jednak nie wiadomo, kiedy przyjdzie do nas przywoływany/na. Czekamy aż świece wypalą sie do końca (lub gasimy dwie boczne pozostawiając do wypalenia tylko środkową ze świec – tą w którą wbita była igła).

Należy pamiętać, że prosto po zakończeniu rytuału musicie sie odprężyć. A to po to, aby doprowadzić się do stanu używalności, wyciszyć emocje i odpocząć.

Proszę, pamiętajcie, że nigdy nie ma gwarancji 100% że rytuał sie uda. Wtedy może trzeba coś poprawić, skoncentrować się na czymś innym.

A teraz przejdę do właściwego tematu. Ostatnio rozmawiałam na Skypie z pewnym Japończykiem. Oboje doszliśmy do wniosku, że w anime i mangach dość często pojawiają się wampiry (Hellsing, Vampire Knight, Shiki, Dance in Vampire Bund, Blood C itp.). Na zdjęciach też można czasami zauważyć dziewczyny z wampirzymi kłami. Nie mam pojęcia czym jest spowodowane to, że Japończycy tak lubią wampiry, ale możliwe, że w przyszłym roku będę miała okazję to sprawdzić. 
Zapraszam do zapoznania się z anime o tematyce wampirów, a w szczególności z Shiki, gdyż w większości rankingów pojawia się na pierwszym miejscu. Sama muszę przyznać, że jest to jedno z lepszych jakie oglądałam (chociaż spodziewałam się innego zakończenia).  
Jak na razie to tyle.
Pozdrawiam i do zobaczenia
Yoshike 

5 komentarzy:

  1. Czy wampiry mogą odchodzić z klanu i założyć swój własny? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak np. poznać że ktoś jest ich sługusem? Zachowują się w jakiś konkretny sposób czy co?
    Co do dużej ilości wampów w anime to też to zauważyłam i ciekawi mnie czemu tak jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio tematyka wampirów w filmach, literaturze itp. wzrosła więc w anime i mandze też. Poza tym anime wampirach jest świetne a zwłaszcza Vampire Knight

      Usuń
  3. Jestem gotką i chciałabym wtrącić, że wiara w duchy, wampiry, wilkołaki i inne zjawiska nadprzyrodzone to nie jest żadna reguła i nie wszyscy goci w owe wierzą. W moim środowisku są i maniacy takowych i tacy którzy myślą o nich jako o czymś fikcyjnym, wymyślonym. Osobiście należę do tych bardziej po środku.
    ~Seiko-chan

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz super blog!
    Czy oprócz wampirów i wilkołaków spotkałaś inne dziwne istoty?

    OdpowiedzUsuń